آنیتا جوجو

منبع مطالب مفید و کوتاه برای اپلیکیشن های اجتماعی مثل تلگرام ، وایبر ، واتساپ و ...

آنیتا جوجو

منبع مطالب مفید و کوتاه برای اپلیکیشن های اجتماعی مثل تلگرام ، وایبر ، واتساپ و ...

این سایت منبعی از مطالب مفید ، روشنگرانه و کوتاه در زمینه های پاسخ به شایعات ، آشپزی ، اشعار مربوط به امامان ، پاسخ به شبهات وهابیت ، مطالب جذاب و زیبا و دستچین شده و ... است که منبعی کامل برای استفاده در اپلیکیشن های اجتماعی و فضاهای مجازی مثل تلگرام ، وایبر ، واتس اپ ، کوکو ، و ... بشمار می رود . به دوستان خود این سایت را معرفی کنید و ما را از نظرات و انتقادات خود بی نصیب نگذارید . این سایت هر روز یا هفته ای چند بار به روز می شود .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

#پزشکی


مصرف برنج با ماست فراموشی می‌آورد


یکی از اشتباهات مردم این است که برنج را همراه با ماست مصرف می‌کنند که خود موجب افزایش سردی و تری مغز می‌شود غلبه بلغم در مغز موجب فراموشی, سستی و تنبلی می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, رطوبت و غلبه سردى در مغز موجب سستى و تنبلى مغز می‌شود همچنین موجب کندى ذهن و کدورت حواس می‌شود و شخص را کودن و ابله مى‌کند.


-باید دانست که هر چه قدر رطوبت و بلغم در سر و مغز بیشتر افزایش پیدا کند به همان میزان تیزهوشی و قوه ادراک کاهش پیدا می‌کند؛ فرد دچار فراموشی می‌شود البته در این نوع از فراموشی فرد احساس سنگینی در سر و ترشحات بینی دارد.


-افزایش رطوبت در سر موجب سرگیجه، تشنج، سکته و صرع می‌شود که رفع غلبه رطوبت در مغز به بهبودی کمک می‌کند.


-مصرف بعضى از غذاها خود موجب افزایش رطوبت و بلغم در بدن مى‌کند که غذاهای با طبع سرد و تر نامیده می‌شود.


-یکی از اشتباهات مردم این است که برنج را همراه با ماست مصرف می‌کنند که خود موجب افزایش سردی و تری مغز می‌شود.


-مرحوم عبدالله احمدیه عقیده دارد که از غذاهای سرد و تر می‌توان به ماست، خیار، هندوانه، کاهو، آلو، اسفناج، نارنج، پرتقال، برنج، گوشت گاو، گوشت بز، گوشت خروس, گوجه فرنگی, گوجه سبز, میوه‌های تابستانی, دوغ, اسفناج و ... اشاره کرد.


-اشخاصى که طبیعتى «سرد و تر» و مزاج بلغمى دارند یا دچار غلبه بلغم در بدن هستند, باید از خوردن غذاهاى «سرد و تر» پرهیز کنند چرا که مصرف این غذاها به افزایش سردی و تری کمک می‌کند.


-مصرف دم کرده اسطوخودوس به پاکسازی مغز کمک می‌کند, اسطوخودوس مغز را گرم کرده, حزن و اندوه و کدورت را از مغز از بین می‌برد.


-از همین رو است که اسطوخودوس را «جاروب دماغ یا مغز» می‌نامند، زیرا رطوبت مغز را از بین برده و موجب نشاط و افراد می‌شود همچنین حافظه را قوت داده و ذهن را روشن می‌کند.



 http://www.salamatnews.com/news/151394/-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF



 منبع انواع عکس نوشته برای فضای مجازی :

http://aksestan.blog.ir

 

منبع مطالب کوتاه و آماده برای فضای مجازی :

http://anitajoojoo.blog.ir 



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی