آنیتا جوجو

منبع مطالب مفید و کوتاه برای اپلیکیشن های اجتماعی مثل تلگرام ، وایبر ، واتساپ و ...

آنیتا جوجو

منبع مطالب مفید و کوتاه برای اپلیکیشن های اجتماعی مثل تلگرام ، وایبر ، واتساپ و ...

این سایت منبعی از مطالب مفید ، روشنگرانه و کوتاه در زمینه های پاسخ به شایعات ، آشپزی ، اشعار مربوط به امامان ، پاسخ به شبهات وهابیت ، مطالب جذاب و زیبا و دستچین شده و ... است که منبعی کامل برای استفاده در اپلیکیشن های اجتماعی و فضاهای مجازی مثل تلگرام ، وایبر ، واتس اپ ، کوکو ، و ... بشمار می رود . به دوستان خود این سایت را معرفی کنید و ما را از نظرات و انتقادات خود بی نصیب نگذارید . این سایت هر روز یا هفته ای چند بار به روز می شود .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

 قافله اى که به حج مى رفت


قافله اى از مسلمانان که آهنگ مکه داشت , همینکه به مدینه رسید چند روزى توقف و استراحت کرد , و بعد از مدینه به مقصد مکه به راه افتاد .


در بین راه مکه و مدینه , در یکى از منازل , اهل قافله با مردى مصادف شدند که با آنها آشنا بود . آن مرد در ضمن صحبت با آنها , متوجه شخصى درمیان آنها شد که سیماى صالحین داشت , و با چابکى و نشاط مشغول خدمت و رسیدگى به کارها و حوائج اهل قافله بود , در لحظه اول او را شناخت . با کمال تعجب از اهل قافله پرسید : این شخصى را که مشغول خدمت و انجام کارهاى شماست مى شناسید ؟ .


- نه , او را نمى شناسیم , این مرد در مدینه به قافله ما ملحق شد . مردى صالح و متقى و پرهیزگار است . ما از او تقاضا نکرده ایم که براى ما کارى انجام دهد , ولى او خودش مایل است که در کارهاى دیگران شرکت کند و به آنها کمک بدهد .


- (( معلوم است که نمى شناسید , اگر مى شناختید این طور گستاخ نبودید , هرگز حاضر نمى شدید مانند یک خادم به کارهاى شما رسیدگى کند )) .


- (( مگر این شخص کیست ؟ ))


- (( این , على بن الحسین زین العابدین است )) .


جمعیت آشفته به پاخاستند و خواستند براى معذرت دست و پاى امام را ببوسند . آنگاه به عنوان گله گفتند : (( این چه کارى بود که شما با ما کردید ؟ ! ممکن بود خداى ناخواسته ما جسارتى نسبت به شما بکنیم , و مرتکب گناهى بزرگ بشویم )) .


امام : (( من عمدا شمارا که مرا نمى شناختید


براى همسفرى انتخاب کردم , زیرا گاهى با کسانى که مرا مى شناسند مسافرت مى کنم , آنها به خاطر رسول خدا زیاد به من عطوفت و مهربانى مى کنند , نمى گذارند که من عهده دار کار و خدمتى بشوم , از اینرو مایلم همسفرانى انتخاب کنم که مرا نمى شناسند و از معرفى خودم هم خوددارى مى کنم تا بتوانم به سعادت خدمت خلق خدا نائل شوم )) ( 1 ) .


1 . بحار , جلد 11 , چاپ کمپانى , صفحه 21 , و در صفحه 27 بحار , جمله هایى هست که امام مى فرماید : ((اکره ان آخذ برسول الله ما لا اعطى مثله)) , و در روایتى هست که فرمود : ((ما اکلت بقرابتى من رسول الله قط)) .


نقل از کتاب " #داستان راستان " شهید مطهری (ره)


منبع انواع عکس نوشته برای فضای مجازی :

http://aksestan.blog.ir

 

منبع مطالب کوتاه و آماده برای فضای مجازی :

http://anitajoojoo.blog.ir 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی