آنیتا جوجو

منبع مطالب مفید و کوتاه برای اپلیکیشن های اجتماعی مثل تلگرام ، وایبر ، واتساپ و ...

آنیتا جوجو

منبع مطالب مفید و کوتاه برای اپلیکیشن های اجتماعی مثل تلگرام ، وایبر ، واتساپ و ...

این سایت منبعی از مطالب مفید ، روشنگرانه و کوتاه در زمینه های پاسخ به شایعات ، آشپزی ، اشعار مربوط به امامان ، پاسخ به شبهات وهابیت ، مطالب جذاب و زیبا و دستچین شده و ... است که منبعی کامل برای استفاده در اپلیکیشن های اجتماعی و فضاهای مجازی مثل تلگرام ، وایبر ، واتس اپ ، کوکو ، و ... بشمار می رود . به دوستان خود این سایت را معرفی کنید و ما را از نظرات و انتقادات خود بی نصیب نگذارید . این سایت هر روز یا هفته ای چند بار به روز می شود .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

#پزشکی


هشدار درباره کوتاه کردن بیش از حد ناخن‌ها


با توجه به یافته های فیزیکدانان دانشگاه ناتینگهام انگلستان، کوتاه کردن روزانه ناخن ها برای مرتب ماندشان منجر به بروز مشکلات جدی می شود.


استرس ناخن

با توجه به تحقیقات انجام شده که در مجله زیست شناسی فیزیکی منتشر شده است، کوتاه کردن روزانه ناخن، تعادل رشد آن را مختل کرده و استرس فیزیکی به ناخن وارد می کند. با گذشت زمان، این عمل باعث تغییر شکل ناخن شده و مشکلات جدی را پیش خواهد آورد .


معادلات رشد ناخن

محققان پس از در نظر گرفتن نیروهایی که به ناخن اجازه رشد و بلند شدن می دهند، به یک معادله در شکل کلی ناخن رسیده اند. 


معادلات نشان می دهد زمانیکه این نیروها از حالت تعادل خارج می شوند و یا ناخن بسیار سریع یا کند رشد می کند، استرس در کل ناخن بروز کرده و در طول زمان موجب تغییر شکل می شود. اگرچه تغییرات در استرس های فیزیکی می تواند به علت سن و یا تغییر سوخت و ساز بدن باشد اما معادلات نشان می دهد که مانیکور و پدیکور بد ناخن ها استرس وارده به ناخن را افزایش می دهد.


ناخن هایی که در پوست فرو می روند

معادلات نشان می دهد که استرس روی ناخن های بزرگ با لبه های صاف بیشتر است، به همین علت ناخن انگشت شصت پا زودتر از سایر ناخن ها تغییر شکل داده و در پوست فرو می رود.

منبع : سلامانه


 منبع مطالب آماده برای فضای مجازی :

http://anitajoojoo.blog.ir


منبع انواع عکس نوشته برای فضای مجازی :

http://aksestan.blog.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی